السبت، 1 مارس 2014

صفية بنت حيي بن أخطب وه‌ وه‌لامی شبهه‌یه‌ك

گاوره‌كان  شبهه‌یه‌كیان دروست كردوه‌ له‌سه‌ردایكب برواداران   صفیه‌ وه‌ ده‌لین چۆن ده‌چیته‌لای بێ عیده‌ 

ئیمه‌ش له‌وه‌لامدا ده‌لین   نه‌زانی  و بێئاگای ئه‌م گاورانه‌ ئه‌صلی  شوبهه‌كه‌یه‌  چونكه‌ ئه‌وانه‌   جویاوازی له‌ نێوانی عیده‌ی المسیبه‌  و جیانه‌كردنه‌ویه‌ له‌عیده‌ی جره‌كانی تر ..
ئه‌ویش ئه‌وه‌یه‌ كه‌ یه‌ك (سوری مانگانه‌ -حیض)  بشوات  وه‌ك 
لما رواه أبو داود والإمام أحمد عن أبي سعيد ( أن النبي صلى الله عليه وسلم قال في سبي أوطاس : لا توطأ حامل حتى تحيض ، ولا غير حامل حتى تحيض حيضة) . وصححه الألباني
واتا ((پیغه‌مبه‌ر  فه‌رموی  له‌سبی اوطاس :- جوت مه‌بن له‌گه‌ل  دووگیان  تا منداله‌كه‌ی ده‌بیت  وه‌ ئه‌وه‌شی دووگیان نیه‌  تا   یه‌ك حیض ده‌شوات .))

وقال الإمام الشوكاني في نيل الأوطار عقب الحديث ( حديث أبي سعيد أخرجه أيضا الحاكم وصححه وإسناده حسن ) . وقال الإمام الصنعاني في سبل السلام في كلامه عن حديث أبي سعيد ( وأخرج أحمد أيضا { من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فلا ينكح شيئا من السبايا حتى تحيض حيضة)
واتا (( هه‌ركه‌س بروای به‌خودوا رۆژی دوای هه‌یه‌  نكاحی  السبایا نه‌كات تا یه‌ك حه‌یض ده‌شوات )) 

وعند أبي داود عن حنش الصنعاني عن رويفع بن ثابت الأنصاري قال ( قام فينا خطيبا قال أما إني لا أقول لكم إلا ما سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول يوم حنين قال لا يحل لامرئ يؤمن بالله واليوم الآخر أن يسقي ماءه زرع غيره يعني إتيان الحبالى ولا يحل لامرئ يؤمن بالله واليوم الآخر أن يقع على امرأة من السبي حتى يستبرئها ولا يحل لامرئ يؤمن بالله واليوم الآخر أن يبيع مغنما حتى يقسم ) ورواه أحمد في مسنده . والحديث حسّنه الألباني في صحيح أبي دواد . واتا 
((هه‌ستا له‌نیوانمان وه‌ك وتاربیژیك و تی نالیم ئه‌وه‌ نه‌بێت كه‌ له‌ پیغه‌مبه‌رم بیستوه‌  كه‌ له‌ رۆژی ( حنین )
ده‌لیت دروست نیه‌ بۆكه‌سیك بروای به‌ خوداو رۆژی دوای هه‌یه‌  ئاوی چێندراوی كه‌سیكی تر بدات واتا جوت بیت له‌گه‌ل  (الحبلی- دووگیان  ) وه‌  بۆكه‌سیك دروست نیه‌ كه‌  بروای به‌ خوداو رۆژی دوای هه‌یه‌ كه‌ جوت بێت له‌گه‌ل  ئافره‌تیكی  (السبی)  هه‌تا  استبرای نه‌كات......  )) 

ئه‌ی ئه‌گه‌ر  المسیبة  دووگیان بوو  ؟ ئه‌وكات عیده‌ی  تامندال دانانه‌كه‌یه‌تی
حديث أبي سعيد الذي مرّ معنا و ما أخرجه الترمذي من حديث العرباض بن سارية ( أن النبي صلى الله عليه وسلم حرم وطء السبايا حتى يضعن ما في بطونهن)
.
واتا (پیغه‌مبه‌ری خودا  حه‌رامی كردوه‌ جوت بون له گه‌ل  (السبی) هه‌تا  منداله‌كه‌ی ده‌بیت  ))
 
دوای ئه‌م شه‌رحه‌  ئیستا دینه‌ سه‌ر زه‌واجی  پیغه‌مبه‌ر  له‌گه‌ل صفیه‌ ئایا 
استبرای كرد  یان نا ؟؟
له‌وه‌لامدا ده‌لین   نه‌چۆ لای تا  استبرای نه‌كرد  پاشان چۆ لای  به‌به‌لگه‌ی
ما رواه البخاري في صحيحه – كتاب المغازي – غزوة خيبر
: حدثنا عبد الغفار بن داود حدثنا يعقوب بن عبد الرحمن ح و حدثني أحمد حدثنا ابن وهب قال أخبرني يعقوب بن عبد الرحمن الزهري عن عمرو مولى المطلب عن أنس بن مالك رضي الله عنه قال :)) قدمنا خيبر فلما فتح الله عليه الحصن ذكر له جمال صفية بنت حيي بن أخطب وقد قتل زوجها وكانت عروسا فاصطفاها النبي صلى الله عليه وسلم لنفسه فخرج بها حتى بلغنا سد الصهباء ، حَلَّتْ فبنى بها رسول الله صلى الله عليه وسلم ثم صنع حيسا في نطع صغير ثم قال لي آذن من حولك فكانت تلك وليمته على صفية ثم خرجنا إلى المدينة فرأيت النبي صلى الله عليه وسلم يحوي لها وراءه بعباءة ثم يجلس عند بعيره فيضع ركبته وتضع صفية رجلها على ركبته حتى تركب))
واتا (( چۆین بۆ "خیبر" له‌وكاته‌دا كه‌  قه‌لاكه‌مان فتح كرد  بۆی باسكرا جوانی   صفية بنت حيي بن أخطب  كه‌  مێرده‌كه‌ی كوشترابوو هه‌ربووك بوو  . جا پیغه‌مبه‌ر  بۆخۆی هه‌لبژراد  جا  له‌ قلاكه‌ چوینه‌ه‌ر تا گه‌یشتینه‌ " سد الصهباء"  ئه‌وی} پاك بۆوه‌ و   پیغه‌مبه‌ری خوداش  له‌گه‌لی جوتبوو پاشان (حیس) ی دروستكرد (خورما +رۆن + تیكه‌ل ده‌كرین و ده‌شیله‌رین ئه‌وه‌ پیی ده‌لین "حیس"))   له‌ كه‌وڵێكدا  و وتی بانگی ئه‌وكه‌سانه‌ی ده‌ورو به‌رت بكه‌ ئه‌وه‌ش  وه‌لیمه‌ی  صفیه‌ بوو   پاشان ده‌رچوین بۆمه‌دینه‌   و پیغه‌مبه‌رم بینی عه‌باكه‌ی خۆی پیداداو   له‌لای وشتره‌كه‌ی دانیشت ئه‌ژنۆی دانا  و صفیه‌ پیی له‌ ئه‌ژنۆی دانا تا سه‌ربكه‌ویت ))

وه‌ك ده‌بینین ده‌لیت (حلت ) واتا  پاك بۆوه‌ له‌ حیض   وه‌ ابن الحجر له‌ فتح الباری  ده‌لیت  (حلت ) واتا  پاك بۆوه‌ له‌ حیض
وه‌ له‌ مسلم
وعند مسلم من طريق ثابت عن أنس
 )) ثم دفعها - أي صفية - إلى أم سليم تصنعها له وتهيئها قال وأحسبه قال وتعتد في بيتها ) . قال الإمام النووي في شرح الحديث (( أما قوله : ( تعتد ) فمعناه تستبرئ فإن كانت مسبية يجب استبراؤها وجعلها في مدة الاستبراء في بيت أم سليم , فلما انقضى الاستبراء جهزتها أم سليم وهيأتها أي زينتها وجملتها على عادة العروس بما ليس بمنهي عنه من وشم))
واتا (پاشان  خستیه‌ به‌رده‌ستی  -واتا صفیه‌ - ام سلیم  بۆی ئاماده‌ بكات و وه‌ به‌  (مسبیة) ی حساب كرد كه‌ ده‌بیت استبرا بركات   وه‌ له‌ماوه‌ی استبرا دابنریت  له‌ مالی  ام سلیم . جا هه‌ركه‌  ماوه‌ی  استبرا ته‌واو بوو  ئاماده‌ی كرد  ام سلیم  وه‌ رازاندیه‌وه‌  وه‌ جوانی كرد  له‌سه‌ر  عاده‌تی  بووك و زاوایه‌تی   به‌شێوه‌ك كه‌ ریگه‌ پیدرا وبیت و ریگه‌ پینه‌دراو نه‌بیت وه‌ك  وه‌شم ..))


وه‌ك ده‌بینین  پیغه‌مبه‌ر نه‌چۆته‌ لای   صفیه‌ ی دایكی برواداران تا  پاك نه‌بۆوه‌ له‌  حیض و اسیبرای  نه‌كردوه‌ 

--------------
تیبینی /
 تستبرئ یاخود" استبرا  " واتا چاوه‌روانی كردن تا حه‌یضیك ده‌بینیت  و یاخود  به‌رائه‌تی  دوگیانی بون   

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق